ارغوان زیبا............ هرچه بخوای
عشق گل زیبا عمومی واجتماعی و...
 
 
دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:, :: 18:53 ::  نويسنده : سید

 

خاک شد هر که در این خاک زیست 

      خاک چه داند که در این خاک کیست؟

 

 

          سرانجام باید رفت در دل خاک........

 

               خوشا انکه پاک آمد وپاک زیست.........

 



چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, :: 13:26 ::  نويسنده : سید

این است تمام آدمیت :

حسرت دیروز ،  حرص امروز  و  دغدغه فردا . . .



یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 17:10 ::  نويسنده : سید


چیزی که نحوه زندگی انسانها را مشخص می کند، تفسیر و نوع دیدشان نسبت به  وقایع بیرونی است نه خود آن وقایع.
سرمنشأ مثبت اندیشی از باورهای ما می آید.
باورها و اعتقادات هر فرد و نوع برداشتش از زندگی و وقایع آن است که او را به سمت و سوی خوشبختی و یا بدبختی می برد.
هر اتفاقی که در زندگی ما پیش می آید از نظر ما یا خوشایند است یا ناخوشایند. پس هرامری می تواند باعث خوشحالی و خوشبختی ما و یا باعث ناکامی و ناراحتی ما شود.
مثبت اندیشی به ما کمک می کند که بتوانیم تغییرات مفیدی در رفتار، گفتار، کار و زندگی خود ایجاد کنیم .

کلمات نیز تأثیر بسیاری بر افکار و احساسات ما می گذارند.
کلمات می تواند ما را بسیار هیجان زده، متأثر یا خوشحال کند. پس دقت کنید کلماتتان را در جهت مثبت و زیبا کردن افکار و احساساتتان به کار ببرید.
به کاربردن واژه ها و عبارات تأکیدی مثبت در زیباتر شدن افکار و اعمال ما و بهبود کیفیت زندگیمان تأثیر بسیار زیادی دارد و باعث ایجاد شور و شوق در زندگی می شود. مثل این جمله: «من شایسته موفقیت هستم و همیشه به اهدافم می رسم.»
هیچگاه مشکلات و سختیهای زندگیتان را لعنت و نفرین نکنید.       این یک اصل است.
این فکر که دنیا سرشار از مشکل است را دور بریزید و در عوض هرگاه موقعیت نامطلوب یا مسئله ناخوشایندی در زندگیتان پیش آمد، به دنبال راههای مثبت و طلایی برای حل آن مسائل باشید. به کار بردن این روش باعث ایجاد رضایت در شما و حل شدن مسائل زندگیتان به گونه ای مثبت و خوب می شود.

نحوه اظهار نظر کردن در مورد دیگران و کارهایشان نیز بسیار مهم است. سعی کنید سریع و منفی در مورد چیزی اظهار نظر نکنید. ابتدا در مورد آن فکر کنید بعد نظر خود را از جنبه مثبت مطرح کنید تا تأثیر بیشتری بر مخاطبتان داشته باشد.

نوع نگرش و تفکرات هر انسانی نشاندهنده شخصیت، اعتقاد و باورهای او می باشد و ناشی از نحوه توجیه و تفسیر تجربیاتش است.
البته نباید فراموش کرد خوش بینی نیز می بایست عاقلانه باشد . نباید خوش بینی را با اعتماد کورکورانه به هر کسی یا هر چیزی اشتباه بگیریم.

یکی از مهم ترین موارد که اغلب فراموش می شود این است که کلمه ها و اندیشه ها دارای امواجی نیرومند هستند که به زندگی مان شکل می دهند. ما می توانیم با استفاده از کلمه ها و اصطلاح های مثبت ، انرژی مثبت را بین همه پخش کنیم.

"برای مثال ما می تونیم از جایگزین های زیر در صحبت هایمون استفاده کنیم : "

 
به جای پدرم درآمد؛ بگوییم : خیلی راحت نبود
به جای خسته نباشید؛ بگوییم : خدا قوت
به جای دستت درد نکنه ؛ بگوییم : ممنون از محبتت، سلامت باشی
به جای ببخشید مزاحمتون شدم؛ بگوییم : از این که وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرم
به جای گرفتارم؛ بگوییم : ‌در فرصت مناسب با شما خواهم بود
به جای دروغ نگو؛ بگوییم : راست می گی؟ راستی؟
به جای خدا بد نده؛ بگوییم : خدا سلامتی بده
به جای قابل نداره؛ بگوییم : هدیه برای شما
به جای شکست خورده؛ بگوییم : با تجربه
به جای فقیر هستم؛‌بگوییم : ثروت کمی دارم
به جای بد نیستم؛ بگوییم :‌ خوب هستم
به جای بدرد من نمی خورد؛ بگوییم : مناسب من نیست
به جای مشکل دارم؛ بگوییم : مسئله دارم
به جای جانم به لبم رسید؛ بگوییم : چندان هم راحت نبود
به جای فراموش نکنی؛ بگوییم : یادت باشه
به جای من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم :‌ من سالم و با نشاط هستم
به جای غم آخرت باشد؛ بگوییم : شما را در شادی ها ببینم
 

http://ma3ta.com


 



یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 17:6 ::  نويسنده : سید

الله" ، آرامش بخش ترین واژه

یک پژوهشگر هلندی غیرمسلمان چندی پیش تحقیقی در دانشگاه آمستردام انجام داده و به این نتیجه رسیده بود که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و نیز صدای این لفظ، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند.

این پژوهشگر غیرمسلمان هلند طی گفتگویی در این باره گفت: پس از انجام تحقیقاتی سه ساله که بر روی تعداد زیادی مسلمان که قرآن می‌خوانند و یا کلمه "الله" را می شنوند، به این نتیجه رسیدم که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و حتی شنیدن آن، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند و نیز به تنفس انسان نظم و ترتیب می‌دهد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از این مسلمان که روی آنان تحقیق می‌کردم از بیماری‌های مختلف روحی و روانی رنج می‌بردند. من حتی در تحقیقاتم از افراد غیرمسلمان نیز استفاده کرده و آنان را مجبور به خواندن قرآن و گفتن ذکر «الله» کردم و نتیجه باز هم همان بود. خودم نیز از این نتیجه به شدت غافلگیر شدم، زیرا تأثیر آن بر روی افراد افسرده، ناامید و نگران، تأثیری چشمگیر و عجیب بود.

این پژوهشگر هلندی همچنین گفت: از نظر پزشکی برایم ثابت شد که حرف الف که کلمه «الله» با آن شروع می‌شود، از بخش بالایی سینه انسان خارج شده و باعث تنظیم تنفس می‌شود، به ویژه اگر تکرار شود و این تنظیم تنفس به انسان آرامش روحی می‌دهد. حرف لام که حرف دوم «الله» است نیز باعث برخورد سطح زبان با سطح فوقانی دهان می‌شود. تکرار شدن این حرکت که در کلمه «الله» تشدید دارد نیز در تنظیم و ترتیب تنفس تأثیرگذار است. اما حرف هاء حرکتی به ریه می‌دهد و بر دستگاه تنفسی و در نتیجه قلب تأثیر بسیار خوبی دارد و موجب تنظیم ضربان قلب می‌شود.

به راستی که قرآن کریم در آیه‌ای کریمه می‌فرماید:

«الذین آمنوا وتطمئن قلوبهم بذكر الله ألا بذكر الله تطمئن القلوب»

http://ma3ta.com



 


چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:, :: 14:28 ::  نويسنده : سید

8 اشتباه خانم ها در اولین ملاقات

اولین قرار ملاقات می تواند تعیین کننده ترین جلسه باشد و ادامه پیدا کردن یا نکردن رابطه را تعیین کند. بنابراین، وقتی در اولین جلسه آشنایی یا خواستگاری قرار می گیرید، باید مراقب باشید این 8 اشتباه را مرتکب نشوید. این توصیه ها اگرچه خطاب به خانم هاست، اما می تواند درباره آقایان هم صدق کند.

1 - راجع به گذشته خود زیاد صحبت نکنید
 این که چه اشتباهاتی کرده اید، چه خواستگارانی داشته اید، چه بر سر زندگی تان آماده و ... . جلسه اول آشنایی وقت تاریخچه گفتن نیست. از
حال بگویید و آینده. در جلسات بعدی می توانید کمی به گذشته بروید و هم از گذشته خودتان حرف بزنید و هم از گذشته او با خبر شوید.
 
2 - او را از مسائل مالی نترسانید
 در همان جلسه اول شروع به خط و نشان کشیدن و
بیان انتظارات مالی تان نکنید.
 نگذارید او حس کند در حال چشم و هم چشمی هستید. درباره مسائل مالی می توانید با کمک بزرگترها به توافق برسید.
 
3 - سعی کنید در مکالمات خود تعادل را حفظ کنید و پرحرفی نکنید
 اجازه بدهید طرفتان هم فرصت حرف زدن داشته باشد. ضمناً، لازم نیست همه اطلاعات مربوط به زندگی، شغل، تحصیلات و خانواده تان را پشت سر هم، یک نفس بیان کنید.
 
4 - زیاد صمیمی نشوید
 حریم تان را رعایت کنید و حتی اگر در همان نگاه اول او را پسندیدید،
ذوق زده رفتار نکنید. بگذارید رابطه تان کم کم جلو برود و رسمیت پیدا کند.
 
5 - فخر فروشی نکنید
خواستگار شما و خانواده اش، موقعیت شما را می دانند. اگر هم از قبل چیزی درباره شما ندانند، با ورود به خانه تان می توانند نقاط قوت خانواده شما را درک کنند. بنابراین روی
دارایی هایتان، اصل و نسب و جایگاه تان زیاد از حد تاکید نکنید. فقط در حد معرفی بگویید و بقیه موارد را به سوال پرسیدن او واگذار کنید.
 


6 - درست همین قدر که فخرفروشی بد است، تواضع بیش از حد هم اشتباه است
 جلسه اول دیدار، فرصتی برای
بیشتر آشنا شدن است. بنابراین از خودتان، فعالیت هایتان و چهارچوب های زندگی تان بگویید. موفقیت ها و برنامه های آینده تان را بگویید اما مختصر و کلی. وقت برای صحبت درباره جزئیات زیاد است. آن را به جلسات بعد موکول کنید.
 
7 - سعی نکنید بسیار زیبا به نظر برسید
 همین طور که هستید باشید. درست است که شما بالقوه عروس مجلس هستید اما قرار نیست مثل یک عروس
زیبایی">آرایش کنید و لباس بپوشید. سادگی این حسن را دارد که واقعیت شما را نشان می دهد.
 
8 - محل ملاقات را به خانواده ها بسپارید 
 اگر در جلسه خواستگاری قرار شد یکدیگر را خارج از خانه هم ملاقات کنید، ترجیحا تعیین محل ملاقات را به خانواده ها بسپارید. در غیر این صورت سعی کنید شما تعیین کننده باشید و تا حد ممکن محل این قرار در اطراف خانه شما، محل کار یا دانشگاه تان نباشد تا در صورت به هم خوردن نامزدی و آشنایی، نگران قضاوت اطرافیان نباشید.



چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:, :: 14:25 ::  نويسنده : سید

غلامرضا قاسمی کبریا دکترای رواشناسی و مشاوره می‌گوید: معمولاً مردان از 3 رفتار زنان گله‌مند هستند؛ اما نمی‌دانند که رفتارها نعمتی است از طرف خداوند که باعث منفعت و پیشرفت آنها می‌شود.

1-پرحرفی
برخی از مردان از پرحرف بودن زنان گله مند هستند. اگر مرد بداند که پرحرفی زنان بسیار مفید است و این رفتار نعمتی از جانب خداوند است که به زنان داده تا بتوانند از این طریق روابطی عاطفی با همسرشان ایجاد کنند. اگر زنان مانند مردان کم حرف باشند، همه دنیا و عالم منزوی می‌شوند و رابطه صمیمی و خوبی وجود ندارد. پرحرفی زنان باعث می‌شود که فرزند آنها تکلم یاد بگیرد. از زمانیکه مادر باردار است تا زمانیکه به دنیا می‌آید با فرزندش حرف می‌زند و در رفتار و تکلم فرزند تاثیر بسزایی دارد.

2-خرید کردن و حس تنوع طلبی
برخی از مردان زنان را به خریدن اشیاء تزیینی و متنوع و هزینه کردن بی مورد متهم می‌کنند؛ اما نمی‌دانند که اگر این خصوصیات در زنان وجود نداشت، تنوع غذا، جذابیت‌های محیطی که خود یک نعمت محسوب می‌شود، نبود و مردان از آن بی‌بهره بودند.
اگر زندگی فقط براساس ذائقه مردان بود، همه افراد مانند انسانهای اولیه در غار زندگی می‌کردند. این رفتار زنان باعث می‌شود تا تنوع در دنیای پیرامون مردان ایجاد شود و از آن لذت ببرند. زمانی‌که مرد توجه‌ای به این زیبایی‌ها و تنوع نکند، به نظرش افراط می‌آید وهمیشه از این بابت شاکی است که زن هزینه بی‌مورد می‌کند و با این کار همسرش مخالف است. زنان باید سلیقه مردان را هم در این مورد به کار گیرند تا احساس نارضایتی نکنند.

3- چشم هم چشمی
چشم و هم چشمی زنان یکی دیگر از رفتارهایی است که موجب آزار مردان می‌شود؛ اما مردان باید بدانند که اگر این خصوصیات نباشد البته نه در حد افراط، رقابت ایجاد نمی‌شود و هیچ انگیزه و پیشرفتی در زندگی آنها صورت نمی گیرد.

3 رفتار <a href="http://tehrankids.com/index.php?do=cat&category=women" title="بخش زنان">زنان</a> که مردان را اذیت می کند اما در واقع نعمت هستند!!



چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : سید

                                      

شيشه پنچره را باران شست

از دل من اما

چه كسي نقش تو را خواهد شست

اسمان سربي رنگ است

من درون قفس سرد اتاقم

ميپرد مرغ نگاهم تا دور

واي باران باران

پر مرغان نگاهم راشست

 

                                  



چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:, :: 13:54 ::  نويسنده : سید

در بین بالگردهای سطح متوسط بالگرد دو موتوره EC145 از بهترینها به شمار میآید. سازنده بالگرد در سری جدید خود اتاق خلبان را وسیعتر طراحی نموده و سیستم الکتریکی بالگرد را با چینشی متناسب با تجهیزات لوکس ساخته است.
 
حتما لذت نشستن در مرسدس بنزی لوکس را، برای یکبار هم که شده تجربه کرده اید. حالا نوبت به نشستن در بنز و رفتن در هواست. آری، بالگردهای جدید بنز (EC145) همان فضای شیک و پیک را با جدیدترین فناوری آنهم در هوا به شما عرضه میکند.
اخیرا در نمایشگاه صنایع هوایی در جنوای ایتالیا EC145 به نمایش در آمد. بالگرد مذکور در واقع مدل EC145 از نوع توربین دوموتوره یوروکوپتر است که با نبوغ طراحی صنعتی توسط مرسدس بنز طراحی دوباره ای از منظر داخلی و خارجی به خود گرفته و در آن انواع و اقسام وسایل زینتی و لوکس گران قیمت بدان اضافه شده است. قدرت انعطاف پذیری که مهندسان آلمانی و ایتالیایی خرج کرده اند نشان از ظرافت و کیفیت بالای محصول دارد. اغلب کارها توسط تیمیدر بنز ادونس استودیو Benz Advanced Design Studio در کوموی ایتالیا صورت پذیرفته است. آنها روی طراحی مجدد نوعی قایق تفریحی نیز مشغول شده اند.
در بین بالگردهای سطح متوسط بالگرد دو موتوره EC145 از بهترینها به شمار میآید. سازنده بالگرد در سری جدید خود اتاق خلبان را وسیعتر طراحی نموده و سیستم الکتریکی بالگرد را با چینشی متناسب با تجهیزات لوکس ساخته است. از همه مهمتر طراحی مجدد بال ها و تیغه های آن با هدف کاهش صدا و ورودش به داخل کرده که سرنشینان با کمترین صدا و نویز مواجه شوند. بیش از ۳۱۵ فروند از این بالگرد (Ec145 معمولی و بدون طراحی بنز) برای انجام عملیاتهای مختلف ساخته و تحویل مشتری شده است.
 
 
تنها بالگرد ۸ سرنشینه جهان نیز میباشد. نوع مواد و رنگ بکار رفته در ساخت داخل بالگرد از بهترینهای بنز و جهان است و استاندارد اتومبیلهای شیک و تشریفاتی بنز در انها لحاظ شده است. چوبهای محکم و بادوام و در عین حال زیبا جلوه ای خاص به این بالگرد داده است.روشنایی آرام و جذابی که از اتومبیلهای سری E و S گرفته شده در این بالگرد بکار رفته و زیبایی دو چندان به آن داده است.
 
البته فقط زیبایی نیست که چشم نواز بوده بلکه استفاده بهینه از فضای موجود و قرار دادن اشیای مورد نیاز بدون اینکه شلوغ به نظر آید، در نوع خود بی نظیر است. جایگاه خلبان نیز با الهام از اتومبیلهای سری R طراحی شده است. تمام صندلی ها ریلی و قابل جابجایی بوده و در صورت لزوم برای قرار دادن لوازم اضافی میتوان انها را در آورد تا جا برای سایر ابزار و لوازم باز شود. جعبه چند کاره برای قرار دادن نوشابه و مواد خنک، نگهدارنده فنجان قهوه و میز شیک و مانیتور ۱۵ اینچ بهمراه اجرا کننده دی.وی.دی از دیگر لوازم های فانتزی و شیک این بالگرد است.
 
در واقع سفرهای خصوصی و بیزنسی را در خود دارد و برای هر منظوری ابزار جابجا شده و به شکل مورد نظر در میآید. بوسیله پارتیشن اتاق خلبان از بقیه قسمتها جدا شده و ما بین ان چندین دراور نصب شده تا وسایل همراه مسافر درون آن قرار گیرد. فضای جدید ذخیره لوازم، طراحی جالب دیگر بنز برای این بالگرد است تا جایی که مسافران میتوانند وسایل گلف، دوچرخه و اسکیتهای خود را در ان جای دهند. در واقع هیچ فضایی در سقف یا در سطح بیکار نیفتاده و از ان به نحو احسنت استفاده شده است. در بین مدلهای بنز در صنعت اتومبیل سازی فضا سازی شیک در اختیار سری R بوده و طراحی اتاق خلبان و ما بین خلبان و مسافران از آن الهام گرفته شده است. این بالگرد با طراحی بنز از نیمه چهارم ۲۰۱۱ برای عرضه اماده خواهد بود.
 

 
اولی.ویر لامبرت قائم مقام در شرکت یوروکوپتر میگوید شرکتش پیشتاز در ساخت بالگردهای خصوصی و ویژه است و طی ۷ سال این سومین بالگرد ویژه ای است که با این سبک و سیاق تولید میشود.



شنبه 14 مرداد 1391برچسب:, :: 15:52 ::  نويسنده : سید

          

_____السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كل عام وانتم الى الله أقرب وعلى طاعته أدوم

شهر رمضان المبارك من أعظم المناسبات التى نتبادل فيها الدعوات والتهنئة بقدومه

نسأل الله أن يبلغنا رمضان ويرزقنا فعل الخيرات والمداومة على الطاعات

وأن يبلغنا هذا الشهر المبارك أعواما عديدة

______,.*`,.*`,.
_________,
.*`,.*`,
______,
.*`,.*`,.
___,
.*`,.*`,.
__,
.*`,.*`,.
...
.*`,.*`,.
,
.*`,.*`,.
.*`,.*`,.
.*`,.*`,.
.*`,.*`,.
.*`,.*`,.
.*`,.*`,.
.
.*`,.*`,.
_,
.*`,.*`,.
__,
.*`,.*`,.
____,
.*`,.*`,.
______,
.*`,.*`,.
_________,
.*`,.*`,.
____________,
.*`,.*`,.
________________,
.*`,.* * الله أكبر ───────────────────
────▄▀▄────────────────────────────────────────
───█▓▒▓█───────────────────────────────────────
──█▓▒░▒▓█───────────── أشهد أن لا اله الا الله ────────────
──█▓▒░▒▓█──────── أشهد أن محمد رسول الله ──────────────
──█▓▒░▒▓█────────────أشهد أن علیا ولی الله─────────────
──█▓▒░▒▓█──────────────────────────────────────
──█▓▒░▒▓█──────────────── حي على الصلاه ───────────
──█▓▒░▒▓█────────────── حي على الفلاح ──────────────
──█▓▒░▒▓█─────────────حي علی خیر العمل─────────────
──█▓▒░▒▓█───────────────────────────────────────
──█▓▒░▒▓█──────────────الله أكبر ─────────────────────
──█▓▒░▒▓█──────────────لا اله الا الله────────────────────
──█▓▒░▒▓█───────────────────
──────────────────
──█▓▒░▒▓█───────────────────█──────────────────
──█▓▒░▒▓█───────────▄▄▄▄▄▄▄▄▀▄▄▄▄▄▄▄▄──────────
──█▓▒░▒▓█──────────█▓▒░░░░░░░░░░░░░▒▓█─────────
──█▓▒░▒▓█─────────█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓█────────
──█▓▒░▒▓█────────█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█───────
──█▓▒░▒▓█───────█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓█──────
──█▓▒░▒▓█──────█▓▒░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▒▓█─────
──█▓▒░▒▓█─────█▓▒░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▒▓█────
──█▓▒░▒▓█────█▓▒░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▒▓█───
███████████████████████████████████████████████
:-*,`:.*-
,:- ,’.*` : .*
,:- ,’.*` : .* ‘,: :,’.`*,’
. . ‘,**.:,` .*; ;.`*. :-*,`:.*- .:`*‘,:
` : .* ‘,: - :,’.`*,’. . ‘,*: - ;. *`; : .*- .`: *;.
‗۩‗°¨رمضــــــــــــــــــــــان مبــــــــــــــــــــــــــــــارك°‗۩‗
` : .* ‘,: - :,’.`*,’. . ‘,*: - ;. *`; : .*- .`: *;.
,` .*; ;.`*. :-*,`:.*- .:`*‘,: . - ` ;.
,’.*` : .* ‘,: :,’.`*,’. .
,:- ,’.*` : .*
:-*,`:.*-
:-*



من القلب أدعي لكم :
ختم الله صيامكم بالغفران والعتق من النار وحفظكم بعين لاتنام وتقبل منا ومنكم الصيـــــــام والقيام وصالح الاعمال .
وكل عام وأنتم إلى الله أقرب وبه أعرف ومنه أخوف وحسناتكم تزيد
إلى جنه ودار كرامته يجمعنا بكم وممن نحب ويمتعنا النظر إلي وجهه ألكريم وبصحبة أمام المتقين رسولنا العظيم أللهم أمين .

 

عكس و تصاویر زیبا برای زیباسازی وبلاگ شما -------------- بهاربیست دات كام ------------- bahar22.com ------------ عكس تصاویر زیباسازی وبلاگ فارسی          ني ني شكلك



شنبه 14 مرداد 1391برچسب:, :: 15:45 ::  نويسنده : سید

 

 1- ایمان و دینداری :

به خاطر داشته باشید دینداری و ایمان فقط در ظاهر افراد و تقید آنها به اعمال مذهبی مشخص نمی شود بلکه دینداری افراد در معاشرت و در صورت امکان در معامله مشخص می شود. در این باره می توانید از دوستان ، خویشان و معاشرین او تحقیق کنید.

 2- عقل و هوش: 

همسر احمق و نادان نمی تواند  همراه خوبی برای تمام عمر باشد؛ پس لازم است دختر و پسر با هم گفتگو کنند تا به مقدار عقل و شعور یکدیگر پی ببرند. در این گفتگو خجالت را کنار بگذارید و از هدف ازدواج، وظایف زن و شوهر نسبت به یکدیگر، انتظارات و توقعات، برنامه آینده زندگی، مشکلات احتمالی و راه حل آنها، حتی مسائل سیاسی، اجتماعی سئوال کنید؛ به این ترتیب خواهید فهمید که او به دنیای اطراف خود چگونه نگاه می کند و چه برنامه ای برای آینده خود دارد. برای اینکار می توانید از عقل و فهم پدر و مادر و سایر اعضای خانواده به عقل و شعور او پی برید. (البته این اصل کلی نیست و موارد خلاف فراوانی مشاهده می شود).  

3 – اخلاق

زن و شوهر باید یک عمر با هم زندگی کنند. اگر خوش اخلاق باشند ، زندگی آنها شیرین ، دلپذیر، گرم و با صفا خواهد بود و با وجود تمام مشکلاتی که بر سر راه هر کسی وجود دارد، زندگی را حل و فصل خواهند کرد و بر عکس اگر یکی از آنها بدخلق باشند، زندگی برای هر دو نفر سخت و دشوار بوده و هیچ چیز نمی تواند تلخی آن را شیرین سازد. و اما راه های کشف اخلاق عبارتند از :‌الف- تحقیق از دوستان ب- بررسی اخلاق خانواده ج- گفتگو معاشرت


4- عفت و نجابت

  زندگی زناشویی بر پایه انحصار و اعتماد بر پا می شود. زن و شوهر قصد دارند تمام وجود یکدیگر را تصاحب کنند و شخص دیگری در این کانون انحصاری راه نداشته باشد. مرد از همسرش انتظار دارد که چشم طمع از مردان دیگر قطع کند و تمام وجودش را در اختیار او قرار دهد، به مردان بیگانه نگاه نکند، محبت دیگری در دلش نباشد، زیبائی هایش را در معرض دید دیگران قرار ندهد، با آنها شوخی و مزاح نکند و بالاخره عفیف و پاکدامن باشد.

5- جمال و زیبایی

  جمال و زیبایی در همسر یک مزیت واقعی است و نمی توان آن را نادیده گرفت. طبعاً مرد دوست دارد با زنی زیبا و دلربا ازدواج کند و همچنین زن نیز دوست دارد با مردی خوش تیپ و خوش قیافه ازدواج کند. در اینجا به احتزار دو نکته لازم است:

الف) هنگام انتخاب همسر باید ابتدا دنبال ایمان، اخلاق و عمل رفت و سپس با دنبال همسری زیبا بود. انتخاب همسری که زیبا بوده ولی فاقد دینداری، اخلاق نیک یا عقل باشد، به صلاح نیست. به خاطر داشته باشید که زیبایی صرف را میزان انتخاب خود قرار ندهید که از دست رفتنی است.

ب) نکته دوم اینکه گرچه زیبایی امری مطلوب است و در گزینش همسر باید مورد توجه قرار گیرد ولی نباید از حد معمول تجاوز کند و به صورت مشکل پسندی و وسواس درآید که عاقبت خوبی ندارد و منجر به بازداشتن از ازدواج خواهد شد.

بطور کلی افراد را می توان به سه دسته تقسیم کرد: اول در کمال زیبایی، دوم بدقیافه و زشت و سوم متوسط؛ دسته اول و دوم چندان زیاد نیستند و اکثر افراد در حد متوسط هستند. بنابراین اکثر افراد از زیبایی نسبی برخوردارند و قابل زندگی می باشند، اگر چه در حد اعلای زیبایی نباشند.

6- شرافت خانوادگی

ازدواج با دختری که دارای شرافت خانوادگی است سبب خواهد شد که اولاً آن همسر خود نیز شریف و بزرگوار شود، دوماً به رفتار خانواده های شریف با عروس و دامادشان غالباً بهتر و مؤدبانه تر است؛ سوماً مراوده و معاشرت با خانواده همسر و امری اجتناب ناپذیر است، اثرات منفی به بار خواهد آورد. البته چنین نیست که همه فرزندانی که در خانواده های فرومایه رشد می کنند،‌ حتماً شرور و یا همه فرزندانی که ثمره خانواده های شریفند، ‌حتماً ‌شریف باشند.

7- سواد

  حداقل سواد مورد نیاز در شرایط کنونی اجتماع دیپلم است. البته برای دختر و پسر هر چه بیشتر باشد بهتر است. درباره سطح سواد توصیه های زیر می تواند راهگشا باشد:

الف) آقایان همسری با سطح سواد بالاتر از خود انتخاب نکنند؛ بلکه حداکثر باید طرفین در یک سطح باشند.

ب)‌ آقایان پزشک لازم نیست حتماً با همسر پزشک ازدواج کنند چون به دلایل متعددی ممکن است با مشکل مواجه شوند؛ چرا که هر دو سخت گرفتارند و طبیعتاً نمی توانند نیازهای یکدیگر و حتی فرزندانشان را برآورده سازند.

8- مال و ثروت

مال و ثروت چیز بدی نیست ولی نباید در انتخاب همسر به عنوان هدف و انگیزه محسوب شود؛ در ضمن بهتر است خانواده زن و شوهر تقریباً از جهت امور اقتصادی در یک سطح باشند تا سازگاری بیشتری میان آن دو وجود داشته باشد؛ ‌چرا که معمولاً‌ سطح متفاوت سبب توقعاتی می شود که مشکل ساز خواهد بود.

9- تناسب در س

زن و مرد اگر تناسب سنی داشته باشند، بهتر می توانند با هم زندگی کنند چرا که تمایلات جنسی آنها یکسان بوده است بهتر می توانند به خواسته های طبیعی یکدیگر پاسخ مثبت دهند. در تناسب سنی لازم نیست زن و شوهر در یک سن و سال باشند، بلکه بهتر است زن چند سالی از مرد کوچکتر باشد. البته تفاوت به این جهت است که زن ها در اثر بارداری و زایمان و شیر دادن زودتر از مردها شکسته می شوند و طراوت خود را از دست می دهند. اگر زن چند سالی از شوهرش کوچکتر باشد، مدت بیشتری می تواند نظر شوهر را جلب کرده و تمایلات او را ارضاء نماید. در نتیجه از محبت و صفای بیشتری برخوردار خواهند بود.

10- شغل داماد

قبل از هر چیز باید گفت حرفه ها متفاوت و هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند. بنابراین دختر خانم ها باید در شغل خواستگار و تبعات شغلی او خوب فکر کرده و تحقیق کنند. اگر دیدند می توانند با لوازم و آثار شغلی او بسازند، که ازدواج را بپذیرند و تصمیم بگیرند خود را با وضع موجود تطبیق دهند ولی اگر چنین قدرتی را ندارند، بهتر است ازهمان اول این ازدواج را نپذیرفته و طرفین را درگیر عمری پشیمانی نکنند.

 



درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عمومی واجتماعی و... و آدرس chenar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 210
بازدید کل : 51580
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



دریافت کد جملات شریعتی

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
ابزار پرش به بالا
فال روزانه